Ha már gépalkatrészek után-gyártásáról beszélünk, cégünk (a Heveder Plus) már nem egyszer találkozott a SAME traktorok és az azokhoz tartozó gépcsalád elromlott gépalkatrészeinek cseréjének professzionális megoldásával.
A cég traktorai és erőgépei iránt a gazdálkodók nemzedékei éreznek feltétlen bizalmat.
Az olasz sikertörténet gyökerei az 1920-as évekre nyúlnak vissza, amikor a Cassani fivérek kifejlesztették az első, traktorba beszerelhető dízelmotort, majd 1927-ben sikeresen bemutatták az ipartörténet első dízel mezőgazdasági vontatóját.
Mivel Francesco és Eugenio Cassani előre látta a mezőgazdasági gépesítés előretörését, 1942-ben új vállalatot alapítottak. A 2. világháborút követően az új cég, a SAME („Societŕ Accomandita Motori Endotermici” — „Belső Égésű Motorok Kft.”) első két fejlesztése a háromkerekű, megfordítható kormánnyal és üléssel ellátott kasza és a 10 lóerős univerzális kompakt traktor volt.
A vállalat másik nagy újítása az volt, hogy az 1950-es évek végén a SAME megtalálta azt a módszert, amelynek köszönhetően az összkerékhajtás egyszerre gyakorlatias és elérhető megoldássá vált a nagyközönség számára. Ezt a technológiát hamarosan az ágazat minden gyártója átvette.
Ebben az időben a gyár már évente 3 000 traktort állított elő. Ezeknek a modelleknek meghatározó jelentőségük volt az olasz mezőgazdasági gépesítés során.
1961-ben jött a „Puledro”, majd a „Samecar”: ezek a traktorként valamint szállítójárműként alkalmazható gépek nemcsak talajművelésre, de terményszállításra is alkalmasak voltak.
Az 1960-as években komoly változások történtek a vállaltnál: a mezőgazdasági vontatókban helyet kaptak, a még ma is alkalmazott új műszaki megoldások.
1983-ban dobták piacra a vadonatúj fejlesztésű „Laser”, „Explorer” és „Galaxy” modelleket, amelyekben az 1000-es sorozatba tartozó motor és háromtengelyes sebességváltóház volt.
Hazánkban a Galaxy a gyakorlatban is debütált a nagyközönség előtt, az 1984-ben megrendezett Bábolnai Napokon.
A 90-es éveket a SAME „Antares” és „Titan” modelljei uralták. Ezt követte a SAME „Frutteto 2”, traktorok megjelenése, amelyeket kifejezetten gyümölcsösök és szőlőültetvények számára fejlesztettek.
Ezt követően egy óriási változás történta SAME (SLH) életében, hiszen a cégcsoport fölvásárolta a kölni székhelyű, német Deutz Fahr AgrarTechnik Gmbh-t és a Lauingeni Deutz-Fahr Erntesystem Gmbh-t is. Az így létrejött Same-Deutz-Fahr egész Európa egyik meghatározó mezőgazdasági gépgyártójává nőtte ki magát.
Az új cégóriás a piaci versenyképesség érdekében teljesen új fejlesztésű közös platformon készülő szériákkal jelent meg a piacon.
1997/1998-ban a „Silver, Golden, Rubin és Diamond” erőgépcsaládok bevezetésével az SDF a középnehéz kategória mellett, az 1995-ben életre hívott Dorado típusok megjelenésével már a 60-70 LE teljesítményű, könnyűuniverzális kategóriában is alkalmazni kezdték az 1970-es évek óta folyamatosan finomított Powershift sebességváltókat.
Ugyanebben az évben a három márkából álló cégcsoport fölvásárolta a kölni székhelyű, német Deutz Fahr AgrarTechnik Gmbh-t és a Lauingeni Deutz-Fahr Erntesystem Gmbh-t.
Az így létrejött új cégcsoport már Same-Deutz-Fahr néven egész Európa egyik meghatározó mezőgazdasági gépgyártójává nőtte ki magát.
A SAME a „Silver, Golden, Rubin és Diamond” erőgépcsaládok bevezetésével az SDF a középnehéz kategória mellett betört a nehéz univerzális traktorpiaci szegmensbe is.
A Rubin-sorozat a kiemelkedő formatervezést elismerő Arany Traktor díjat is elnyerte 1999-ben.
Az ezredforduló évében olyan forradalmi fülkefelfüggesztéssel egészítették ki a RUBIN-sorozat tagjait (Galileo Cab System), amely világviszonylatban is több rangos szakmai elismerést vívott ki.
Napjainkra a SAME piaci pozíciója lehetővé teszi, hogy a vállalat ugyanazzal a következetességgel végezze az innovatív műszaki fejlesztést, mint tette azt már a kezdet kezdetén.
Nem beszélve arról, hogy a gépalkatrész után-gyártás és alkatrész forgalmazás tekintetében a Heveder Plusnál valamint a Vyxabo-nál, a fent említett erőgépcsalád alkatrész problémáira széles körben tudunk megoldást találni.
A cikk a Gépmax alapján készült
(Az illusztráció a gyártó felvétele)
0 Megjegyzések