1999 aranytraktora: a SAME története a kezdetektől a Silver, Golden, Rubin és Diamond erőgépcsaládokig


Ha már gépalkatrészek után-gyártásáról beszélünk, cégünk (a Heveder Plus) már nem egyszer találkozott a SAME traktorok és az azokhoz tartozó gépcsalád elromlott gépalkatrészeinek cseréjének professzionális megoldásával. 

A cég traktorai és erőgépei iránt a gazdálkodók nemzedékei éreznek feltétlen bizalmat. 

Az olasz sikertörténet gyökerei az 1920-as évekre nyúlnak vissza, amikor a Cassani fivérek kifejlesztették az első, traktorba beszerelhető dízelmotort, majd 1927-ben sikeresen bemutatták az ipartörténet első dízel mezőgazdasági vontatóját. 

Mivel Francesco és Eugenio Cassani előre látta a mezőgazdasági gépesítés előretörését, 1942-ben új vállalatot alapítottak. A 2. világháborút követően az új cég, a SAME („Societŕ Accomandita Motori Endotermici” — „Belső Égésű Motorok Kft.”) első két fejlesztése a háromkerekű, megfordítható kormánnyal és üléssel ellátott kasza és a 10 lóerős univerzális kompakt traktor volt.

A vállalat másik nagy újítása az volt, hogy az 1950-es évek végén a SAME megtalálta azt a módszert, amelynek köszönhetően az összkerékhajtás egyszerre gyakorlatias és elérhető megoldássá vált a nagyközönség számára. Ezt a technológiát hamarosan az ágazat minden gyártója átvette.

Ebben az időben a gyár már évente 3 000 traktort állított elő. Ezeknek a modelleknek meghatározó jelentőségük volt az olasz mezőgazdasági gépesítés során. 

1961-ben jött a „Puledro”, majd a „Samecar”: ezek a traktorként valamint szállítójárműként alkalmazható gépek nemcsak talajművelésre, de terményszállításra is alkalmasak voltak.

Az 1960-as években komoly változások történtek a vállaltnál: a mezőgazdasági vontatókban helyet kaptak, a még ma is alkalmazott új műszaki megoldások. 

1983-ban dobták piacra a vadonatúj fejlesztésű „Laser”, „Explorer” és „Galaxy” modelleket, amelyekben az 1000-es sorozatba tartozó motor és háromtengelyes sebességváltóház volt. 

Hazánkban a Galaxy a gyakorlatban is debütált a nagyközönség előtt, az 1984-ben megrendezett Bábolnai Napokon.

A 90-es éveket a SAME „Antares” és „Titan” modelljei uralták. Ezt követte a SAME „Frutteto 2”, traktorok megjelenése, amelyeket kifejezetten gyümölcsösök és szőlőültetvények számára fejlesztettek. 

Ezt követően egy óriási változás történta SAME (SLH) életében, hiszen a cégcsoport fölvásárolta a kölni székhelyű, német Deutz Fahr AgrarTechnik Gmbh-t és a Lauingeni Deutz-Fahr Erntesystem Gmbh-t is. Az így létrejött Same-Deutz-Fahr egész Európa egyik meghatározó mezőgazdasági gépgyártójává nőtte ki magát. 

Az új cégóriás a piaci versenyképesség érdekében teljesen új fejlesztésű közös platformon készülő szériákkal jelent meg a piacon. 

1997/1998-ban  a „Silver, Golden, Rubin és Diamond” erőgépcsaládok bevezetésével az SDF a középnehéz kategória mellett, az 1995-ben életre hívott Dorado típusok megjelenésével már a 60-70 LE teljesítményű,  könnyűuniverzális kategóriában is alkalmazni kezdték az 1970-es évek óta folyamatosan finomított Powershift sebességváltókat.

Ugyanebben az évben a három márkából álló cégcsoport fölvásárolta a kölni székhelyű, német Deutz Fahr AgrarTechnik Gmbh-t és a Lauingeni Deutz-Fahr Erntesystem Gmbh-t. 

Az így létrejött új cégcsoport már Same-Deutz-Fahr néven egész Európa egyik meghatározó mezőgazdasági gépgyártójává nőtte ki magát.

A SAME a „Silver, Golden, Rubin és Diamond” erőgépcsaládok bevezetésével az SDF a középnehéz kategória mellett betört a nehéz univerzális traktorpiaci szegmensbe is. 

A Rubin-sorozat a kiemelkedő formatervezést elismerő Arany Traktor díjat is elnyerte 1999-ben. 

Az ezredforduló évében olyan forradalmi fülkefelfüggesztéssel egészítették  ki a RUBIN-sorozat tagjait (Galileo Cab System), amely világviszonylatban is több rangos szakmai  elismerést vívott ki.

Napjainkra a SAME piaci pozíciója lehetővé teszi, hogy a vállalat ugyanazzal a következetességgel végezze az innovatív műszaki fejlesztést, mint tette azt már a kezdet kezdetén.

Nem beszélve arról, hogy a gépalkatrész után-gyártás és alkatrész forgalmazás tekintetében a Heveder Plusnál valamint a Vyxabo-nál, a fent említett erőgépcsalád alkatrész problémáira széles körben tudunk megoldást találni.

A cikk a Gépmax alapján készült
(Az illusztráció a gyártó felvétele)

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések

Küldjön nekünk üzenetet